dag 5, min definition av kärlek

Jani. Min definition av kärlek. Jag är ju en såndär människa som tror att allt handlar om kärlek. Inte mellan pojke och flicka just, utan överallt. Från familj, vänner, och ja, överhuvudtaget. Det är vad jag lever på iallafall. Jag är en ganska så kärleksfull person tror jag, kanske nästan lite för mycket om det är möjligt. Men det är det viktigaste som finns, att visa uppskattning och älska, och bli älskad. För vad vore vi utan kärlek? Inte särskilt lyckliga iallafall. Och även om man inte älskar alla som finns, såklart inte, så behöver man ändå kärlek från nånstans. Vi lärde oss på psykologin en gång att barn som hamnar i fosterhem tex och som aldrig fått närhet eller kärlek, dom har tillomed dött. Läraren sa så iallafall. Alltså, viktigt är det alltså. Utan kärlek funkar vi inte. Och även om jag kanske aldrig varit kär på riktigt (jag börjar faktiskt bli riktigt osäker, jag menar det där verkligen äkta...jag är nog mer kär i kärleken och tror att jag är kär), så är jag ingen sån som tappar hoppet och tror att allt är meningslöst och att jag aldrig kommer bli lycklig. För kärleken från min familj och mina vänner, och min kärlek till dom oändlig. Den gör mig lycklig. Och jag skulle inte fungera utan den. Och för att vara väldigt personlig så hade jag nog inte funnits här idag om jag inte hade haft min äkta äkta, riktiga, nära vänner och min familj. För det finns så mycket ont och som tynger oss här i världen, och vad fan vore vi då utan våra stöd och utan nån kärlek alls? Vad finns det då att leva för? Ja men på riktigt.... Jag säger inte att allt behöver handla om kärlek, att man måste älska alla, utan det jag säger är att vi behöver kärlek, mycket eller lite, det spelar ingen roll, nej för vi behöver det. För att fungera behöver vi älskas. Fatta vad meningslöst att finnas på jorden om ingen skulle bry sig eller tycker om en? Nej usch vad hemskt. Det är iaf min egna definition. Och om ni inte håller med så behöver ni verkligen inte det heller :)
Puss! Ni är fina!

Kärlek. Ren äkta jävla kärlek! Detta är från den absolut jobbigaste perioden i mitt liv, och min bästavän anna kommer och bara älskar mig sådär jätte mycket fast jag va total skit. Och gör mig lycklig. Det mina vänner, det är tamigfan kärlek! Sen har vi ju kärlek till musik, och allt som hör till. Som vi heller inte skulle klara oss utan, iallafall inte jag.....Men om man skulle välja, kärlek till musik eller familj/vänner är ju valet inte så svårt trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0