dag 15, mina drömmar

Mina drömmar. Ja, det kan man ju tolka på 2 sätt, vad jag drömmer om på nätterna, och mina framtidsdrömmar. Haha. Mina nattdrömmar är inget jag vill dela med mig av;) så det får bli framtidsdrömmarna! Jag har nämligen en  dröm, en stor fet dröm. Jag vill bli psykolog. Mm, det är mitt jävla mål här i livet. Hur jag än tar mig dit, hur svårt det än blir, om det är nästintill omöjligt, vem bryr sig? Jag ska klara det. Och det med basta. Det har varit en dröm för mig länge, när ja va mindre sa ja alltid att ja skulle bli det, men förstod kanske inte riktigt vad det innebar oså, men som äldre har jag insett att det är så jäkla rätt för mig. För jag vill hjälpa människor, och jag fixar inte skjuksköterska yrket o sånt, jag fixar inte att pilla in nålar i andra och det intresserar mig liksom inte, men att få hjälpa människor genom att prata. Ja, prata har jag alltid varit bra på. Och tänk då att få prata hela dagarna, och samtidigt hjälpa! Fatta vad fantastiskt. Och många har alltid trott att jag skämtat när ja sagt att ja vill bli psykolog, eftersom det är ganska udda att ha det som dröm (spc som så ung) men ja vill verkligen det. Och även om jag absolut inte är redo än, eftersom man ska lära sig att inte ta med sig jobbet hem, och jag är EXTREMT lättpåverkad, om andra har de jobbigt liksom, ja kan va bekymrad hur länge som helst. Men man lär sig ju. Man växer. Och ja, en dag kommer jag fixa det. Och eftersom jag som 16 åring typ redan har gått igenom "allt" man bara kan, så tror jag att jag kommer kunna förstå ganska bra (för jag tror att man bara kan förstå innerligt om man själv varit med om precis samma sak, visst, man kan nog alltid förstå, men inte på samma sätt). Säger dock inte att jag gått igenom allt man bara kan, men det är så mycket ni inte vet, och erfarenheter får man ju hela livet, det slutar aldrig. Och ja, allting är erfarenheter, och om jag jämför mig själv från nu och typ i sexan, så SHIT vad jag växt i mig själv. Jag vill veta allt om mig, hur jag funkar och varför jag gör på olika sätt, och jag vill bara utvecklas mera, och mera! Och människans sätt att vara och funktion, ja det finns fanimig inget intressantare. Och det är väl det viktigaste, att det intresserar en? Och eftersom att många anser mig som så klok, vilket jag själv faktiskt oxå kan göra ibland, och att ja många gånger fått höra att psykolog är det perfekta för mig, tillomed min kurator sa det, och eftersom att jag älskar att lyssna, och är bra på det. Så finns det ingenting som säger mig att det inte är min rätta väg att gå.

Vem är vem, och vad är vad?
(Detta är iaf Freud, psykoanalysens skapare.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0