and now you want me one more time, who do you think you are?

"Tänk att du ändå alltid är så glad ellinor, fast du har det så jobbigt" - läste min gamla blogg, och hittade detta. Ibland blir man bara så glad. Tänker tillbaka och ser hur jag mådde förra sommaren. Hur min pappa sa till mig i slutet på sommarlovet att jag fortfarande kryper på knäna, fast skolan snart skulle börja. Det gjorde ont. Men jag står fortfarande inte på benen. Jag är bättre, jag mår bra, men ändå så svag. Så vilsen. Så instängd.

Welcome to a place in fucking nowhere
Gotta leave, no way I fucking stay here
Do you care? i'm feeling fucking useless.

När samma känslor kommer tillbaka som man hade så fruktansvärt mycket för ett år sen, är det svårt att hålla tillbaka dom och samma värdelöshetkänsla väcks och samma rus finns där, det gör ont och jag är så arg. Jag är så arg att jag fortfarande är så svag på den punkten och att jag låter någon annan i princip styra mig. Jag är trött på att vara såhär "vilsen", trött på att behöva, behöva onödig skit. När man egentligen bara vill hitta balansen. När jag, precis som veronica sjunger, kan få vem som helst! Varför ska jag då nöja mig med något sämre? Utan att låta kaxig, det är ju en överdrivt. Men vafan, det är så typsikt tjejer! Vi tror inte vi förtjänar något bra. Jag vet innerst inne att jag gör det, men det är så svårt att se. Men hur vi låter någon komma en så nära inpå som inte ens förtjänar det. En människa som bara kommer att såra, att få en att känna sig som världens minsta, sämsta, t ö n t. Bara för att den inte förtjänar uppmärksamheten. Man tror man borde fatta vinken när denna värdelöshet känsla väcks. Men det är nånting inne i en som bara ropar på mer. Men på vad? På mer skit? Jag är bättre utan dig och det vet jag. Men när jag är såhär svag behöver jag dig. Men du har alltid bara trampat på mig.

Jag tänkte fortsätta ligga i sängen resten av dagen. Jag SKA bli frisk och jag SKA låta alla jobba känslor komma, och passera, jag ska vara i dom. Det var alltför längesen jag kände efter nu. Jag behöver ett break från min fantasi värld.

Kommentarer
Postat av: annie

Sv; jaså? Du är ledig nu. Härligt! Då säger jag till när jag hittar ett hål! :D

2011-07-12 @ 17:44:49
URL: http://anniewahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0