baby, don't break me

Inget har överhuvudtaget med tid att göra. En läkningsprocess ska inte ske under tidspress, utan den sker under omständigheter. Beroende på hur långt man kan ta sig och hur bra det går för en.... Under egna erfarenheter har jag faktiskt fått lära mig att det spelar ingen roll att det var ett helt år sen mina föräldrar berättade nu, ett halvår sen vi flyttade osv, för det är jobbigt för mig fortfarande, ja ett helt år senare är det fortfarande jobbigt. Men det spelar ingen roll hur länge sen det var. Utan det handlar om när jag började ta tag i det, hur bra jag lyckats och var jag kommer hamna. Tiden har ingen betydelse. Nej, för det enda som betyder något är att jag faktiskt försöker bearbeta. Och om det går dåligt ibland och bättre vissa dagar, ja so what. Det kanske kommer ta mig en evighet innan det känns okej. Jag måste förstå och lära mig att tiden inte har någon betydelse. Man tycker att jag kanske borde ha kommit längre. Men kanske likagärna att jag inte borde ha kommit någonstans, efter omständigheterna.
Varför ska saker ha med tid att göra? Vi alla bearbetar på helt olika sätt, och olika snabbt Det är helt individuellt. Och det är dessutom beroende på hur jobbigt saken faktiskt är, för just en själv.
Amen.

Jag menar, kolla bara på dom.....vad finns det att inte sakna....?


Kommentarer
Postat av: Moa

Snuttan <3

Jag saknar det också...

2010-11-09 @ 16:43:03
URL: http://moacestmoi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0